fact: "Sorry, bastards first."
BastardDomain Forums \ Media \ Basic Tactz
Basic Tactz
daylife
Human

Registered: 30 Aug 2002
Location: Maastricht
Posts: 8
20 Aug 2002

Nu wel. Hij nam de punt erachter mee in de url, zodat die aimcenter.htm. werd (is nu ge-edit). Binnenkort komt overigens versie 1.1 van m'n map, waarbij de targets een stukje moeilijker zijn (kleiner en sneller), waarbij een HE en een stilstaande target zijn toegevoegd, en waarbij er granaten en een Para zijn toegevoegd.
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
20 Aug 2002

idd goeie map om op te trainen, zeg ff als de update uit issmilie
"http($this->addslashes("http://members.home.nl/sealy/Signature.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
FraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar FraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
30 Aug 2002

Ik geef mijn zeer grote complimenten uit aan de maker van aimcenter: dit was dus EXACT wat ik zocht om te oefenen: ik kan maar zelden online gamen (irritant verhaal ivm router enzo) dus om dan online op mijn aiming te oefenen is niet te doenn (vooral als je tegen mensen speelt die zo goed zijn dat je niet eens de trekker hebt kunnen overhalen eer je dood bent)

Dus mijn complimenten en keep up the good work!! Dikke smilie
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


daylife
Human

Registered: 30 Aug 2002
Location: Maastricht
Posts: 8
30 Aug 2002

Bedankt voor de complimenten. Ik heb inmiddels een nieuwe versie af, preview versie 1.1. Deze bevat nog een aantal bugs die ik er binnenkort uit zal halen, waarna ik preview versie 1.2 zal releasen (wat klinkt dat officieel smilie). Voorlopig kun je de laatste versie downloaden vanaf http://www.angelfire.com/fl5/daylife/v11.html
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
30 Aug 2002

cool, k ga m meteen proberensmilie

ik zal wel melden als ik nog een of andere bug vind
"http($this->addslashes("http://members.home.nl/sealy/Signature.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
daylife
Human

Registered: 30 Aug 2002
Location: Maastricht
Posts: 8
30 Aug 2002

Het is ietwat offtopic allemaal, maar goed. Momenteel ben ik op de hoogte van de volgende bugs:

- Gat in deurkozijn bij circelende target (bij bombspot)
- Muur die net iets te ver uitsteekt onder de brug
- Textures sluiten (lang) niet allemaal op elkaar aan

Mocht je nog iets anders vinden dan hoor ik het graag. Ook ideeën (bv. voor nieuwe targets) of suggesties (bijvoorbeeld sommige targets groter/kleiner of sneller/langzamer maken) zijn natuurlijk altijd welkom.

Voorlopig heb ik het volgende gepland voor updates:

Preview versie 1.2:

- Toevoeging bewegend platform
- Twee nieuwe targets
- Huidige targets beter getweaked
- Aantal bugs verwijderd

Final versie 1.3:

- Passende textures
- Een nieuwe route (vlakbij T start)
- Meer objecten in de map (zodat het wat minder kaal is)

Als jullie willen kan ik jullie wel via e-mail op de hoogte houden van verdere updates. Voor ideeën of tips kan ik gemaild worden op thesoulsaver@hotmail.com

Om weer even ontopic te gaan: zou het niet een idee zijn om van alle tactics die in dit topic staan één grote CS guide te maken (onderverdeeld in verschillende hoofdstukken/paragrafen), en deze op te sturen naar counter-strike.nl (die hebben hier een aparte rubriek voor die momenteel nog bijna leeg is)? Op deze manier lezen veel meer mensen de tips en tactics.
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
31 Aug 2002

op "http("http://csnation.counter-strike.net/") . "\" target=\"_blank\">http://csnation.counter-strike.net/" hebben ze een mailbag met mensen die hun tactz posten. ik vind ze persoonlijk niet heel geweldig maar zoiets is er dus wel
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
31 Aug 2002

ik zal er eens aan werken, is wel een leuk id. btw, houd me maar op de hoogte met die map, sealy@home.nl.

iets dat ik heb gemerkt op die map is dat je de stilstaande target onder de brug met een awm 3x vol in de roos moet raken om m "uit te schakelen"

ook die nadetaarget krijg ik niet uitgeschakeld, ik heb er 3 nades naar binnen gekeild, zonder effect. (die 2 vierkante openingen)
"http($this->addslashes("http://members.home.nl/sealy/Signature.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
31 Aug 2002

ik heb hem net ff gedaan.. en enigste wat ik erop aan te merken heb is:

-de bombspot doet he tniet terwijl het een de map is
-toen ik een van de bewegende targets in het water aan het kniven was (ja ik ben sick) toen had ik 'm gekillt en toen stond ik vast. ik kon niet meer weglopen

verder leuk projectje. al is online natuurlijk 26x gaver
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
31 Aug 2002

die bs is op de kist als ik het me goed kan herinerren
"http($this->addslashes("http://members.home.nl/sealy/Signature.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
daylife
Human

Registered: 30 Aug 2002
Location: Maastricht
Posts: 8
31 Aug 2002

Bedankt voor de opmerkingen, ik zal er aandacht aan besteden in de nieuwe versie, en ik zal Sealy op de hoogte houden van updates via e-mail.

George: het klopt inderdaad dat de bombspot op de kist is. Ik heb dit gedaan zodat iedereen kan oefenen met ver springen. Foutje alleen is dat de afstand bij de bombspot bij de circelende target precies goed is, en het dus enige oefening vereist (voor de mensen die het springen nog niet voor 100% onder controle hebben), maar de afstand tussen de twee kisten op de brug is kleiner. Ik ga deze afstanden in de eerstvolgende update precies gelijk maken. Btw: welke van de targets in het water bedoel je?

Wat betreft de grenade target: in de map-description die te zien is als de map start (of als je op de map-objectives knop drukt) dan staat er onder andere het volgende:

Note #1: the grenade target cannot be destroyed. However, trying to throw grenades into the highest hole can be a good grenade training.

Dit is niet omdat ik een slechte target heb gemaakt smilie, maar omdat de func_guntarget entity die ik in m'n map gebruik om de targets aan te maken alleen werkt met kogels die door de speler zijn afgevuurd. Het reageert níet op granaten, vandaar dat deze target het niet doet. Is niet mijn schuld, maar een gebrek van de func_guntarget van Valve.
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
3 Sep 2002

Misschien is het een idee om een veel voorkomende combat scene na te spelen: jij en vijand achter eeen muurtje : ofwel : laat een target telkens op andere plekken een halve seconde ofzo stilstaan (als zijnde hij aimt en vuurt) met een beetje inlevingsfantasie kun je dan een combat nadoen smilie
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
3 Sep 2002

kun je ze ook net zoveel hp geven als een mens (of hebben ze dat al). en de targets niet laten stoppen als ze dood zijn maar alleen kill confirmed in scherm geven?

kunnen ze ook terugschieten of is dat te geavanceerd?
Rainman
BMW Bastard

avatar Rainman

Registered: 11 Apr 2001
Location: Everywhere
Posts: 5391
3 Sep 2002

Als je wilt dat targets terugschieten, moet je bots downloaden...
The only reason that you're conscious right now is because I don't want to carry you. - Jack Bauer
"http($this->addslashes("http://87.233.202.7/stuff/bauer/sig.php")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
3 Sep 2002

ze kunnen terugschieten, zie de trainingsmissie van cs.

dat ideetje van frax is zo gek nog niet...
"http($this->addslashes("http://members.home.nl/sealy/Signature.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
4 Sep 2002

    Quote
    Als je wilt dat targets terugschieten, moet je bots downloaden...


Waar zoek al best lang naar bots... Of zijn is de AI daarvan echt naar ??
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


Rainman
BMW Bastard

avatar Rainman

Registered: 11 Apr 2001
Location: Everywhere
Posts: 5391
4 Sep 2002

    Quote
    5.Een hele goede manier om beter te leren spelen is het gebruik van bots, omdat je deze op jouw niveau kunt afstemmen. Een van de bekendste bots zijn de POD-Bots (zie http://podbot.nuclearbox.com/ Een erg handige manier om beter te leren mikken, is het oefenen op de map Aimcenter. Dit is een singleplayer map voor Counter-Strike die ik zelf heb gemaakt om goed te kunnen oefenen met mikken. De map kun je hier te downloaden: http://www.angelfire.com/fl5/daylife/aimcenter.htm

The only reason that you're conscious right now is because I don't want to carry you. - Jack Bauer
"http($this->addslashes("http://87.233.202.7/stuff/bauer/sig.php")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
5 Sep 2002

Ben ik dom or what! smilie smilie Ik zou er echt betaald voor moeten krijgen om lompe dingen te roepen zou ik echt al rijk zijn
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


daylife
Human

Registered: 30 Aug 2002
Location: Maastricht
Posts: 8
6 Sep 2002

Om even een paar vragen te beantwoorden:

1. Het is inderdaad mogelijk targets te maken die terugschieten, zie inderdaad de trainingsmissie van CS. Echter, dit heb ik bewust niet gedaan, omdat (buiten het feit dat het veel werk was) ik juist wilde dat iedereen moet kunnen oefenen met schieten zónder dat ze steeds dood gaan omdat ze niet goed genoeg zijn (zoals online vaak gebeurd bij noobs). Je krijgt zo nooit de kans om goed te leren mikken, omdat je vaak al dood bent voor je nog maar iets hebt gedaan. Bovendien: als ze terugschieten, dan kan ik de targets niet meer laten bewegen, en dat zou zonde zijn.

2. De targets hebben al het maximale aantal HP. Voor zover ik weet is dit (ongeveer) evenveel als de tegenstanders in een online (of LAN) potje CS. Yup, echte mensen gaan bijna net zo snel af, zolang je maar raak schiet..

3. Het zou wel mogelijk zijn om targets nadat ze af zijn geschoten automatisch weer te reactiveren zodat ze meteen weer doorgaan, maar dit doe ik niet omdat ik het zelf leuk vind om vaste rondes te lopen, en dan steeds m'n tijd te verbeteren. In dat geval vind ik het handig als de targets die ik al heb gehad stil blijven staan.

4. Het combat-scene naspelen is een goed idee. Targets kunnen helaas maar één snelheid hebben, en dus niet tevoorschijn rennen en dan even stil staan. Ik kan het echter wel zo maken dat ze in plaats van stilstaan gaan (circle)strafen. Het nadeel van dergelijke scenes is alleen dat het al erg snel voorspelbaar wordt wanneer de target tevoorschijn komt, waardoor je er nog niet zo heel veel aan hebt. Maar ik zal er eens over nadenken om een soortgelijk iets in een volgende versie van de map te stoppen

Tot slot nog een opmerking: voorlopig komt er (ik denk over ongeveer 2 weken) nog één nieuwe versie. Daarna zal ik gaan werken aan een nieuwe map (zie de map-topic), waarvan ik de hele plattegrond al getekent heb. Zodra ik daarmee klaar ben komt er misschien nog een laatste nieuwe versie van Aimcenter. Genoeg getypt nu, ik wil weer even een potje CS'en, dat heb ik de hele week nog niet gedaan (zie wederom map-topic voor uitleg).
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
10 Sep 2002

effe over de bots:

ik moet zeggen goede tool om te oefenen maarrrr:

het verschil tussen intelligence van 90 en 4 is nauwelijks te merken tijdens 1 on 1 ccombat.. Flashbangs lijken niet veel te doen en de computer reageert zo snel dat je zelf niz meer kunt (loop een hoekje om waar een bot ook loopt en hij schiet je in zijn loop al dood)... Duss toch lastig: echter ik sppeel wel met 5 bots tegen ik alleen dus dat verklaard ook wel een hoop
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


  <- 1 2  
© 2000 - 2024 BastardDomain.com