Omen zou acht pixel pipelines hebben voor 3,6 gigapixels per seconde, en op iedere pixel vier textures per pass aan kunnen brengen. Er zouden twee pixel shader units aanwezig zijn in de GPU, waarmee onder andere hardwarematige bumpmapping en hardwarematige anisotropic filtering mogelijk zijn. De TT&L processor bestaat onder andere uit vier vertex shaders, en als we extrapoleren vanuit de GeForce4 zal dit in totaal ruim 400 miljoen vertices per seconde opleveren. Nieuw is dat de hardware met skeletten van 85 'botten' om kan gaan, iets dat lijkt op ATi's TruForm. Het geheel wordt afgemaakt met een 370MHz RAMDAC, nView multi-display technologie en een programmeerbare DVD/TV decoder. NV30 zou compatible zijn met DirectX 9.x, de laatste versie van OpenGL en zelfs met de 3dfx Glide API, die nieuw leven in is geblazen onder de naam NvBlur.
Hoeveel we van dit verhaal mogen geloven is nu natuurlijk de grote vraag. Bewijzen zijn er in ieder geval nog niet, en het is zo'n beetje algemeen bekend dat nVidia van te voren geen uitspraken doet over nieuwe producten, om zichzelf de vrijheid te geven de specificaties aan te passen als de release-datum dichterbij komt. Herkenbaar is in ieder geval de 3dfx technologie, waarover nVidia meer dan een jaar geleden al heeft verklaard dat deze in NV30 zou komen. Wie echt zekerheid wil zal echter nog een aantal maanden moeten wachten op de eerste officiële berichten.
bron: "http("http://www.tweakers.net/nieuws/21349") . "\" target=\"_blank\">http://www.tweakers.net/nieuws/21349"
Refuse to do what you don't want to do.
"http("http://www.bastarddomain.com/dev/ico/quote.php") . "\" target=\"_blank\">"