Ik ben de laatste dagen wat afwezig geweest. Ik doe namelijk mee aan een website contest (ThinkQuest), en ben de laatste week bijna 24/7 bezig met het ontwikkelen van scripts voor deze website. Om je vragen te beantwoorden George:
1. Er zijn twee programma's die je kunt gebruiken om maps te maken voor Counter-Strike: WorldCraft (al is deze naam onlangs gewijzigd in Valve Hammer) of Quake Army Knive (QuArK). Ikzelf gebruik QuArK, omdat deze prettig werkt, veel opties heeft en omdat er een hoop duidelijke Nederlandse tutorials voor waren (die helaas onlangs van het net verdwenen zijn). WorldCraft ken ik niet, maar dat is de officiële map editor die bij Half-Life geleverd wordt. Voor meer info over WorldCraft/Valve Hammer zie
http://www.valve-erc.com , voor meer info over Quark zie
http://dynamic.gamespy.com/~quark/
2. Hoewel ik het zelf nooit gedaan heb, is het zeker mogelijk met meerdere mensen aan een map te werken. De ene maakt dan bijvoorbeeld een plattegrond, de ander maakt textures, weer iemand maakt objecten (zoals auto's, bomen) of gebouwen, en weer een ander bouwt de map zelf. De verschillende onderdelen kunnen later gewoon in elkaar gezet worden, al gaat dit het makkelijkst als iedereen dezelfde map-editor gebruikt.
3. De standaard textures die iedereen heeft (ook mensen met de CS retail versie) en die je dus vrij kunt gebruiken zonder dat je textures bij je map hoeft te stoppen zijn halflife.wad (in je /valve directory), en alle wads die bij Counter-Strike zitten (zoals itsItaly.wad, decals.wad, de_vegas.wad, cs_dust.wad).
Maar om eerlijk te zijn heb ik zelf ook niet zo heel veel ervaring met mappen. Ik heb vaker test-leveltjes gebouwt en die nooit afgemaakt. Aimcenter was dan ook m'n eerste echte map. Ik heb inmiddels wel al plannen en een plattegrond voor een nieuwe map (dit maal geen aim, maar een normale, de_ map).