fact: "We are the seeds of legends"
BastardDomain Forums \ Serious Shit \ Homeshopping Europe vs. Tell Sell
Homeshopping Europe vs. Tell Sell
gorgeous george
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
12 Dec 2001

Jullie hebben het vast al wel een keer gezien allemaal. NET 5 het homeshoppingkanaal (nederlands gesproken). Het is echt om te lachen gieren brullen hoe zielig het wel niet is.

De producten passeren in hondertallen per dag de revue en de verkopers/verkoopsters prijzen het product aan. Ik heb er nog niet een keer iets zinnigs bij zien staan. Verder wordt het wel op zo'n enorm onzinnige manier aangeprijsd dat het eigenlijk te zielig is voor woorden. de meeste producten zijn kant en klaar of hebben maar een knop of 3 en toch wordt van de mensen verwacht dat ze daar zo'n 15 minuten mee vol kunnen lullen. De meeste verkopers staan dan eigenlijk al na een regel of 10 aan tekst compleet voor paal omdat ze er niks nieuws meer over weten te zeggen. de producten zijn meestal van een bekend product een afgeleide of het is een of ander useless collectorsitem. dit is wat ik tot nu toe heb gezien:

- sierstenen
- een ring
- een racebaan
- een 'collertorsitem' poppetje van scream
- een stoomstrijkijzer

verder heb ik nog nooit 2x hetzelfde product gezien en het is blijkbaar ook nog zo dat er soms halverwege de aanprijzing wordt geroepen dat het product uitverkocht is.

Ik vindt het niet erg deze soort van reclamevoeren (je kunt er meer om lachen als bob saget van funniest home video's) maar toch ben ik meer voor tell sell.

het is wat magertjes dat het in het nederlands vertaald is en dat een product eindeloos wordt aangeprezen maar het feit dat het niet live is heeft de makers van de spot toch een stuk tijd gegeven om over de aanprijzing van het product na te denken. Deze is dan ook vaak van hogere kwaliteit als bij homeshopping europe.

Ik wil eigenlijk wel de meningen van de mensen weten over dit onderwerp, in hoeverre zijn we tegen deze vorm van reclame? Hoe hadden we reclame liever gezien? Ik bevoorbeeld zie liever dat producenten van producten hun producten op een 'product placing' manier aanbieden, maar dan niet in een sterblok maar bijvoorbeeld in GTST waarbij in de kroeg overduidelijk Heineken geschonken wordt en mensen met een kind Duidelijk een pak HUGGIES pakken om hun kind te verversen. Mijn suggestie is dan ook: Productplacing in series en desnoods het nieuws ofzo. Weg met de commercials!!!

This post was edited by Gorgeous George at 12 Dec 2001

Fox
The Guzzler

avatar Fox

Registered: 10 Apr 2001
Location: North-Brabant
Posts: 9401
12 Dec 2001

Ik vind dat Amazing Discoveries met Mike teruug moet komen. En natuurlijk Tony Little. Dat waren nog eens gave reclames.

"Maar Mike..., wat doe je nou, dat krijg je er nooit meer uit?"
"Wacht maar Jack..., een druppeltje Quick&Bright en alles is schoner dan toen het in de winkel stond
Refuse to do what you don't want to do.
"http("http://www.bastarddomain.com/dev/ico/quote.php") . "\" target=\"_blank\">"http($this->addslashes("http://www.bastarddomain.com/dev/ico/signature.php?show")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />""
Rainman
BMW Bastard

avatar Rainman

Registered: 11 Apr 2001
Location: Everywhere
Posts: 5391
13 Dec 2001

Productplacing in series is zooooo fout. Als het subtiel gebeurt is er niets op tegen. Maar dat is niet goed genoeg voor adverteerders. Zo heb ik bij kopspijkers een aantal voorbeelden gezien waar het de inhoud verneukt en gewoon heel storend is. Er werd bijv. tijdens een politie verhoor geluld over bij welk energiebedrijf ze stroom afnamen en hoe goed het wel niet was... smilieuke:
The only reason that you're conscious right now is because I don't want to carry you. - Jack Bauer
"http($this->addslashes("http://87.233.202.7/stuff/bauer/sig.php")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
gorgeous george
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
14 Dec 2001

heb ik ook gezien ja...
typisch voorbeeld van hoe het dan ook echt niet moet.
ænema
Taal Bastard

avatar ænema

Registered: 21 Jun 2001
Location: hierzo
Posts: 2647
14 Dec 2001

ik kan me er niet echt aan storen. ik zap wel of zet desnoods te tv uit en pak een boek erbij ofzo.

maar het is eigenlijk vrij simpel, als bedrijven denken dat het iets oplevert zullen ze het gebruiken. en blijkbaar wordt er dus gedacht dat het helpt bij de verkoop. (wat misschien ook wel zo is)

bovendien is reclame waar mensen zich ongelooflijk aan ergeren ook vaak goede reclame. het gaat er uiteindelijk om dat mensen je product onthouden, zodat ze het in de winkel herkennen.
beliefs are dangerous
beliefs allow a mind to stop functioning
a non-functioning mind is clinically dead

believe in nothing

- Maynard James Keenan

"http($this->addslashes("http://80.247.200.168/stuff/taalbastard.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
 1 
© 2000 - 2024 BastardDomain.com