De producten passeren in hondertallen per dag de revue en de verkopers/verkoopsters prijzen het product aan. Ik heb er nog niet een keer iets zinnigs bij zien staan. Verder wordt het wel op zo'n enorm onzinnige manier aangeprijsd dat het eigenlijk te zielig is voor woorden. de meeste producten zijn kant en klaar of hebben maar een knop of 3 en toch wordt van de mensen verwacht dat ze daar zo'n 15 minuten mee vol kunnen lullen. De meeste verkopers staan dan eigenlijk al na een regel of 10 aan tekst compleet voor paal omdat ze er niks nieuws meer over weten te zeggen. de producten zijn meestal van een bekend product een afgeleide of het is een of ander useless collectorsitem. dit is wat ik tot nu toe heb gezien:
- sierstenen
- een ring
- een racebaan
- een 'collertorsitem' poppetje van scream
- een stoomstrijkijzer
verder heb ik nog nooit 2x hetzelfde product gezien en het is blijkbaar ook nog zo dat er soms halverwege de aanprijzing wordt geroepen dat het product uitverkocht is.
Ik vindt het niet erg deze soort van reclamevoeren (je kunt er meer om lachen als bob saget van funniest home video's) maar toch ben ik meer voor tell sell.
het is wat magertjes dat het in het nederlands vertaald is en dat een product eindeloos wordt aangeprezen maar het feit dat het niet live is heeft de makers van de spot toch een stuk tijd gegeven om over de aanprijzing van het product na te denken. Deze is dan ook vaak van hogere kwaliteit als bij homeshopping europe.
Ik wil eigenlijk wel de meningen van de mensen weten over dit onderwerp, in hoeverre zijn we tegen deze vorm van reclame? Hoe hadden we reclame liever gezien? Ik bevoorbeeld zie liever dat producenten van producten hun producten op een 'product placing' manier aanbieden, maar dan niet in een sterblok maar bijvoorbeeld in GTST waarbij in de kroeg overduidelijk Heineken geschonken wordt en mensen met een kind Duidelijk een pak HUGGIES pakken om hun kind te verversen. Mijn suggestie is dan ook: Productplacing in series en desnoods het nieuws ofzo. Weg met de commercials!!!
This post was edited by Gorgeous George at 12 Dec 2001