fact: "expect the expected to be non-respected by a bastard"
BastardDomain Forums \ Serious Shit \ wiskundigen.. verzamel u! (en help mij!)
wiskundigen.. verzamel u! (en help mij!)
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
17 Aug 2002

ik zit met een probleempje en omdat ik het niet zo heb op 2e en 3e graads functies denk ik.. ik laat jullie ff hobby'en..

het is ook nog functioneel .. het is voor mijn vakantiewerk..

(voor degene die het eerste een fatsoenlijk antwoord heeft een geheel onverzorgde voetreis naar rome!!)

"http("http://members.home.nl/mutsmiltenburg/question.doc") . "\" target=\"_blank\">http://members.home.nl/mutsmiltenburg/question.doc"
Fox
The Guzzler

avatar Fox

Registered: 10 Apr 2001
Location: North-Brabant
Posts: 9401
17 Aug 2002

Bij dat tweede tekeningetje, is de schets daar zo slecht, of klopt er een waarde niet?

Verder mag wuppie hem van mij wel uirekenen smilie

This post was edited by Fox at 17 Aug 2002


Refuse to do what you don't want to do.
"http("http://www.bastarddomain.com/dev/ico/quote.php") . "\" target=\"_blank\">"http($this->addslashes("http://www.bastarddomain.com/dev/ico/signature.php?show")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />""
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
18 Aug 2002

sorry die R = 5 (woeps)
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
18 Aug 2002

hij is echt best moeilijk..
Wuppie
WTF is a Bastard

Registered: 7 Jul 2001
Location: Home SWEET homE
Posts: 1264
18 Aug 2002

Ehm... Dat rondje gaat naar rechts bewegen en daar wil je een x-y-plot van hebben?
I want you to do as I say, not do as I do.

"http($this->addslashes("http://80.247.200.168/stuff/bushmeister.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
18 Aug 2002

het lager (rondje) beweegt naar rechts (met snelheid x [constant])en wordt door de veer tegen die rand gedrukt.
het lager raakt dus niet constant met de onderkant de rand (dit is het moeilijke stuk)en ook volgt ie de cam niet in zijn geheel (vanwege verschil in R).

let dus goed op.

van de verticale snelheid wil ik een plot hebben
Wuppie
WTF is a Bastard

Registered: 7 Jul 2001
Location: Home SWEET homE
Posts: 1264
19 Aug 2002

ehm... veerstijfheid, massa, medium etc...?
I want you to do as I say, not do as I do.

"http($this->addslashes("http://80.247.200.168/stuff/bushmeister.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
19 Aug 2002

HEEEELE strakke veer (oneindig zeg maar.. ofwel hij volgt hem exact)

dan maken massa en medium verder ook niet uit
Darkman
Papa Bastard

avatar Darkman

Registered: 29 Jun 2001
Location: Somewhere else
Posts: 1640
20 Aug 2002

't is nog vakantie.....
"http("http://www.eaves.nl") . "\" target=\"_blank\">The Eaves"

If dysfunction is a function, then I must be some kind of Genius J.S. Claydon-Pitchshifter
Wuppie
WTF is a Bastard

Registered: 7 Jul 2001
Location: Home SWEET homE
Posts: 1264
23 Aug 2002

Nou bij oneindig stijve veer lijkt me de verticale snelheid oneindig he... Meer als een positie plot van middelpunt kun je dan niet krijgen... en das gewoon met een passer rondjes tekenen en meten...
I want you to do as I say, not do as I do.

"http($this->addslashes("http://80.247.200.168/stuff/bushmeister.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
25 Aug 2002

Hmmm mag ik hier ook nog een poging naar wagen :

***Ahum***

Als je de het rondje afgaat splitst de kracht die op de bal werkt zichzelf in een deel verticaal en horizontaal, net zoals bij alle schuine vlakken is... Dit moet je doen:

De ronding is een in principe een hoek die steeds groter wordt en loopt van 0 graden naar 90 graden, je moet dus eerst een formule zien te bedenken om die hoek te weten op een afstand x van een willekeurig gekozen nulpunt (bijvoorbeeld gezien vanaf de beginplaats van de bal in de tekening)Als je die hoek weet dan kun je uitrekenen welke kracht er in de x-richting en y-richting werken en dus de versnelling en dus de snelheid en dus de afstand (ten opzichte van de tijd)

En idd : massa speelt hierbij geen rol, medium alleen als je met wrijving rekent.

En jouw model klopt niet :

a) Er is geen beweging in de x-richting dus beweegt die bal sowieso al niet van die cam (of kam??) af

b) Bij een oneindige stijve veer zou je een oneindige versnelling krijgen in zowel x als y-richting en dus kun je de tijd = 0 nemen en het eindpunt is niet te berekenen

C) heb ik niet maar wie a en b roept moet ook altijd C roepen dus vandaar

Mag het niet duidelijk zijn , geef een gil en ik teken het uit voor je smilie
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
25 Aug 2002

Ik heb trouwens wel een puntje c:

C) Bij een oneindige stijve veer heb je oneindigende wrijving dus da ding beweegt gewoon niet :P
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


wuppie
WTF is a Bastard

Registered: 7 Jul 2001
Location: Home SWEET homE
Posts: 1264
4 Sep 2002

    Quote
    Ik heb trouwens wel een puntje c:

    C) Bij een oneindige stijve veer heb je oneindigende wrijving dus da ding beweegt gewoon niet :P


Das dus niet helemal correct. Als de veer namelijk op de een of andere manier niet in zijn ontspannentoestand staat levert die een oneindige veerkracht. Hoe je een oneindig stijve veer in een dergelijke toestand wil brengen is een tweede, maar wrijving heeft er niets mee te maken...
I want you to do as I say, not do as I do.

"http($this->addslashes("http://80.247.200.168/stuff/bushmeister.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
4 Sep 2002

smilie Your right Ik ging er van uit dat de veer een kracht op de bal uitoefende...Maar van de andere kant: als die veer nix doet, waarom is er dan in opgenomen??
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
4 Sep 2002

En je vergeet dat coulombse, droge wrijving afhankelijk is van de kracht wat 2 voorwerpen op elkaar uitoefenen, ofwel :

F(wrijving) = F(normaal)*wrijvingsfactor

Waarbij de wrijvingsfactor afhankelijk is van de 2 verschillende oppervlaktes.

Als de veer wordt ingedrukt (wat al nooit kan maar goed) dan zou dat dus een oneindige F(normaal) geven en ddus een oneindigende F(wrijving) waardoor er dus geen beweging plaats vind

EN nou jij weer!! smilie hehe (dit is gaaf)
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
4 Sep 2002

blablabla ... ondertussen dat jullie dit probleem allemaal zaten te bekritiseren (r was trouwens dus wel 10) heb ik zelf bij fuji een begin gemaakt met dit onderwerp.
aangezien ik jullie alleen het begin van het probleem heb vermeld kunnen jullie dit niet helemaal volgen maar ik ben momenteel zo ver: "http("http://members.home.nl/mutsmiltenburg/snijsnelheden.xls") . "\" target=\"_blank\">http://members.home.nl/mutsmiltenburg/snijsnelheden.xls"
Diamond79
Australian Bastard

avatar Diamond79

Registered: 28 Jul 2002
Location: Sydney,
Posts: 318
5 Sep 2002

Heh... geen voetreis naar rome dus....
I'm going to live forever, or die trying.
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
5 Sep 2002

wtf, ik hoop hier allemaal later nog iets van te gaan begrijpen...

bij die sheet duizeld het een beetje met al die gatalletjes:S
"http($this->addslashes("http://members.home.nl/sealy/Signature.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
Wuppie
WTF is a Bastard

Registered: 7 Jul 2001
Location: Home SWEET homE
Posts: 1264
5 Sep 2002

    Quote
    En je vergeet dat coulombse, droge wrijving afhankelijk is van de kracht wat 2 voorwerpen op elkaar uitoefenen, ofwel :

    F(wrijving) = F(normaal)*wrijvingsfactor

    Waarbij de wrijvingsfactor afhankelijk is van de 2 verschillende oppervlaktes.

    Als de veer wordt ingedrukt (wat al nooit kan maar goed) dan zou dat dus een oneindige F(normaal) geven en ddus een oneindigende F(wrijving) waardoor er dus geen beweging plaats vind

    EN nou jij weer!! smilie hehe (dit is gaaf)


Tja kijk in practijk heb je gelijk maar aangezien er geen wrijvingsfactor gegeven was is het voor de hand liggend deze oneindig klein danwel nul te veronderstellen. En dan hebbie dus geen wrijving. Verder wordt zover ik weet voor dergelijke snijprocessen als waarvoor deze excercitie bedoeld is meestal erg mooi afgewerkte oppervlakken gebruikt zodat de aanname van een verwaarloosbare wrijving reeler is dan de aanname van een oneindig stijve veer. Vooral als je ook nog eens uitgaat van een voorgeschreven horizontale beweging die vanuit practisch oogpunt in iedergeval nooit zou kunnen plaatsvinden bij een dergelijke wrijving... Maar ik ga nu naar de borrel smilie
I want you to do as I say, not do as I do.

"http($this->addslashes("http://80.247.200.168/stuff/bushmeister.jpg")) . "\" border=\"0\" alt=\"[user image]\" />"
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
10 Sep 2002

ZEG DAT DAN!!! smilie
"http("http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k") . "\" target=\"_blank\">Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem"


 1 
© 2000 - 2024 BastardDomain.com