fact: "They came, they saw, they conquered"
BastardDomain Forums \ Media \ transport tycoon
transport tycoon
Gorgeous George
Opmerk Bastard

Registered: 13 Jul 2001
Location: BehindMy21
Posts: 4748
3 Apr 2004

wie heeft er niet uren mee gespeeld:


Het heeft een hele lange tijd geduurd maar eindelijk is het dan toch zo ver, Chris Sawyer is begonnen aan de officiŽle (maar wel indirecte) opvolger van Transport Tycoon. De game welke binnen de ontwikkelstudio van Sawyer nu bekend staat onder de naam Locomotion, wordt ontwikkelt op basis van alle kennis en ervaringen die men in het verleden reeds heeft opgedaan met onder andere de Rollercoaster Tycoon games.

Overigens is Sawyer niet van plan de game complexer te maken dan zijn illustere voorganger. Sterker nog, de game zou best weleens minder complex kunnen gaan worden, gezien de plezierfactor lang niet altijd van dat specifieke punt afhangt. In Locomotion zal men zich meer gaan concenteren op de interactie met de omgevingen en de concurrerende computertegenstanders die ook elk een eigen transportnetwerk proberen op te zetten.
CS: I think the fun in both Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon is 50 percent in the construction process and 50 percent in world-watching. Of course, there are other things people enjoy in these games, like making a profit and beating other companies, but the main enjoyment comes from building things and watching the world in action. This is also my goal for the new game--to ensure that the construction process is inspiring and the world-watching process is fun and rewarding.
Gezien er sinds 1994 heel wat vooruitgang geboekt is op technologisch vlak, is Chris Sawyer ook van plan hier gebruik van te gaan maken. Zo was hij in het origneel nooit tevreden over de AI van de tegenstanders in het spel, maar gezien computers nu heel wat meer processorkracht aan boord hebben zal dit in de opvolger sterk verbeterd zijn. Daarnaast betekent het ook dat de nieuwe game aanzienlijk meer verschillende soorten transportvoertuigen kan weergeven, er grotere maps aanwezig zullen zijn en er nu op verscheidene hoogtes gebouwd kan worden met zowel tunnels als bruggen.

Wel is men van plan een isometrisch oogpunt te behouden in het spel. Dit perspectief zou de gameplay die men in gedachten heeft namelijk perfect ondersteunen. Ten alle tijden geeft het een duidelijk overzicht met maximaal detail zonder dat de speler constant de camera moet roteren.

Voor meer informatie over deze nieuwe titel en de toekomstplannen van Chris Sawyer, surf je naar Gamespot waar een interview met de ontwikkelaar te lezen valt.
Diamond79
Australian Bastard

avatar Diamond79

Registered: 28 Jul 2002
Location: Sydney,
Posts: 318
6 Apr 2004

Hmmmm... vraag me nou toch wel af of er tegenwoordig nog veel vraag naar dit soort spellen is. Ik zal 't wel weer eens bekijken denk ik. Meer om nostalgische redenen dan om 't echt te spelen.
I'm going to live forever, or die trying.
Rainman
BMW Bastard

avatar Rainman

Registered: 11 Apr 2001
Location: Everywhere
Posts: 5391
6 Apr 2004

Geef my maar Far Cry of HL 2 of Doom 3. Jammer dat die laatste 2 nog niet af zijn...
The only reason that you're conscious right now is because I don't want to carry you. - Jack Bauer
[user image]
bLAM
Kroquet Bastard

avatar bLAM

Registered: 27 Aug 2001
Location: anywhere
Posts: 1669
6 Apr 2004

    Quote
    wie heeft er niet uren mee gespeeld

ik
"Never let your sense of morals prevent you from doing what's right - Isaac Asimov"
fraXTC
Bad-hairday Bastard

avatar fraXTC

Registered: 28 Jun 2001
Location: Under_your_skin
Posts: 2457
6 Apr 2004

me too
Wat deze man ook gedaan heeft.. ik vergeef het hem


Rainman
BMW Bastard

avatar Rainman

Registered: 11 Apr 2001
Location: Everywhere
Posts: 5391
6 Apr 2004

me 3?
The only reason that you're conscious right now is because I don't want to carry you. - Jack Bauer
[user image]
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
7 Apr 2004

[lame]

me 4!

[/lame]
[user image]
Wuppie
WTF is a Bastard

Registered: 7 Jul 2001
Location: Home SWEET homE
Posts: 1264
7 Apr 2004

me 0 hours.. smilie
I want you to do as I say, not do as I do.

[user image]
bLAM
Kroquet Bastard

avatar bLAM

Registered: 27 Aug 2001
Location: anywhere
Posts: 1669
7 Apr 2004

ik zie dubbel geloof ik smilie
"Never let your sense of morals prevent you from doing what's right - Isaac Asimov"
Gogga
African Bastard

avatar Gogga

Registered: 18 Oct 2002
Location: Sunny South Africa
Posts: 376
12 Apr 2004

Hehe, heb weekende zelfs aan deze game gespandeerd! Was ook best leuk met multiplayer! smilie ff checken waar je tegenstander aan't bouwen is en plotseling van de omgeving een meer maken wat dan ten duurste weer opgevuld moeten worden! hihihihi
- You can't kill what you cannot catch -
Fox
The Guzzler

avatar Fox

Registered: 10 Apr 2001
Location: North-Brabant
Posts: 9399
6 Jul 2004

[user image]

[user image]

[user image]


Refuse to do what you don't want to do.
[user image]
sealy
lil big bastard

avatar sealy

Registered: 20 Feb 2002
Location: @huis
Posts: 4847
6 Jul 2004

DUDE!, je draait verlies!
[user image]
rens
Flying Bastard

avatar rens

Registered: 18 Oct 2002
Location: Behind-U
Posts: 1256
6 Jul 2004

Ik vond het een vet spel, heb het super lang gespeeld. Ben benieuwd of de opvolger wat wordt.
You want some, come get some!!!!!
Darkman
Papa Bastard

avatar Darkman

Registered: 29 Jun 2001
Location: Somewhere else
Posts: 1640
6 Jul 2004

volgends mij zijn die mensen die dit spel veel gespeeld hebben toch in de minderheid, ik heb 't ook nog nooit gespeeld... maar ik ben dan ook niet zo'n manager type smilie
The Eaves

If dysfunction is a function, then I must be some kind of Genius J.S. Claydon-Pitchshifter
bLAM
Kroquet Bastard

avatar bLAM

Registered: 27 Aug 2001
Location: anywhere
Posts: 1669
6 Jul 2004

not my kind of game either :s
"Never let your sense of morals prevent you from doing what's right - Isaac Asimov"
 1 
© 2000 - 2020 BastardDomain.com