Quote from Transip |
Beste klant, zoals beloofd sturen wij u de uitgebreide informatie over de stroomstoring in TelecityRedbus d.d. 27 september 2006. Zoals u wellicht al hebt vernomen, zijn rond de 15 serverracks geheel of gedeeltelijk uitgevallen vanwege de tijdelijke uitval van een UPS bij Redbus. De stroomstoring begon om 16:00 en werd verholpen rond 17:00. Vanwege de redundante opstelling van ons netwerk is er geen verstoring van het netwerkverkeer geweest voor de overige servers. Nadat de stroomtoevoer rond 17:00 werd hersteld, is ons gehele team nog tot 22:00 bezig geweest aan het behandelen van storingsmeldingen aan individuele servers. Aan de hand van uw ervaringen stellen wij vast dat u tevreden was over de reactiesnelheid, maar vaker en uitgebreidere status-updates wenste. Wij zullen de gemaakte suggesties in de toekomst meenemen. De oorzaak van de stroomstoring lag in de UPS-voorziening die door Redbus wordt geleverd. Redbus geeft de volgende verklaring: |
Quote |
BEGIN VERKLARING REDBUS Om 15.55 uur heeft zich een communicatie fout voorgedaan in het UPS systeem. Als gevolg hiervan is er gedurende een tiende van een seconde een verlaging van het voltage zichtbaar geweest. Hierbij zijn minimale waarden gemeten van 80 Volt. Het is afhankelijk van de voeding hoe uw apparatuur hierop reageert. Direct na de verstoring is de gebruikelijk stroomvoorziening hersteld. Sinds woensdagavond is een team van TelecityRedbus specialisten, in samenwerking met de leveranciers van de systemen, bezig met een grondige analyse van de communicatie fout in het UPS systeem. Uit deze analyse zal blijken welke acties genomen moeten worden om de stabiliteit van het systeem te waarborgen. EIND VERKLARING REDBUS |
Quote |
Naar onze mening is deze verklaring onvolledig en feitelijk onjuist. Naast het tijdelijke falen van de Redbus UPS, zijn er ook problemen geweest met de rack-zekeringen. Onze engineers on site hebben de Redbus-engineers zekeringen zien omschakelen. In een enkel geval hebben wij hierbij zelfs hulp geboden. Redbus heeft geen verklaring voor dit fenomeen. Diverse onofficiele bronnen hebben ons daarnaast bevestigd dat er wel degelijk onderhoud werd gepleegd aan de UPS op het moment van de storing. Ook zonder deze extra feiten echter, is een stroomstoring van 1/10e van een seconde net zo onacceptabel als een storing van een minuut of een dag. Wij beraden ons na deze teleurstellingen dan ook ten zeerste over onze relatie met Redbus. Tot slot willen wij van deze mogelijkheid gebruik maken om nogmaals excuses aan te bieden aan degenen die getroffen werden door deze storing. Ondanks dat wij geen enkele invloed op het optreden van deze gebeurtenis hebben, hopen wij dat de snelheid en kwaliteit waarmee wij het probleem in de hand hebben weten te houden en vervolgens op te lossen u toch blijvend vertrouwen geeft. Met vriendelijke groet, Daryl Mackinnen Transip BV |
Om te beginnen, mijn excuses voor de down time van BastardDomain.com. Uit het rapport hierboven blijkt dat de server om 16:00 op Woensdag 27 september 2006 uit was gevallen vanwege een stroom storing in de Data Center. De stroomstoring was volledig opgelost rond 17:00 volgens het rapport hierboven. Echter de RedNode Server waarop BastardDomain draait start niet automatische op als de stroom terug komt, hij moet dus aangezet worden. Ik heb hierover gebeld op Woensdag en ze hadden het erg druk en hadden de server weer aangezet rond 22:00. Een down time van 6 uur dus. Om 22:00 draaide alle services weer op de server zoals het hoort.
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop dat door dit incident u het vertrouwen niet verliest in de hosting kwaliteiten van RedNode.
Met vriendelijk groet,
Rens v.d. Laar
RedNode
This post was edited by rens at 29 Sep 2006
You want some, come get some!!!!!